< Kennisbank

Wat is een werkenbij-site?

WeAchieve 8 december 2022

Wat is een werkenbij-site?

Een werkenbij-site is een website waar de volledige focus ligt op het aantrekken van sollicitanten en het werken aan je werkgeversmerk. Deze site staat los van je bedrijfswebsite of webshop, waar het doel is om een product of dienst te verkopen. Een werkenbij-site heeft dus een heel andere functie dan je eigen website en ook een ander domein! De webpagina van Coolblue bijvoorbeeld is coolblue.nl, maar de website waar de organisatie hun vacatures, interne sfeer en werknemersverhalen deelt is werkenbijcoolblue.nl. 

 

Waarom een werkenbij-site?

Misschien denk je, ‘’ik ga toch geen nieuw domein afnemen?!’’ Toch kan het een groot verschil maken bij het ontvangen van sollicitaties. Een werken-bij site wordt veel beter geïndexeerd door zoekmachines. Jouw bedrijfspagina bevat veel andere informatie die ook voor andere doeleinden zijn bedoeld. Zoekmachines als Google kunnen dan lastig filteren wat relevant is om hoog te scoren met bepaalde content zoals vacatures, omdat jouw website zoveel informatie bevat. 

Daarnaast kan je je werken-bij site weer anders inrichten dan je bedrijfswebsite. Zo kan je bijvoorbeeld bepaalde elementen in de header of footer weglaten of vervangen. Je wilt niet dat iemand die op het punt staat om te solliciteren is afgeleid, omdat jij in je header nog ‘’onze producten’’ hebt staan. De potentiële kandidaat is dan weer met hele andere dingen bezig en vergeet wellicht te solliciteren. Dit zou zonde zijn! De werken-bij website dient daarom helemaal op maat te worden ingericht, wat niet mogelijk zou zijn als je niet investeert in een goede site. Dingen die je in je header zou kunnen toevoegen zijn ‘’onze werknemers’’, ‘’onze cultuur’’, ‘’vacatures’’, ‘’onze waardepropositie’’ etc.

Ben je nog niet overtuigd over het investeren in een werken-bij website? We hebben een uitgebreide blog geschreven waarin we nóg gedetailleerder op bepaalde punten ingaan en ook extra voordelen van zo’n site benoemen. Je leest ‘m hier


Ook leuk: we maakten een podcast over dit onderwerp! Deze beluister je hieronder.

[pod1]



Over de auteur
WeAchieve

Onze boodschap? Start met werven als een marketeer. Versterk je bedrijfsimago, vergroot het aantal kwalitatief goede kandidaten, verbeter de kwaliteit van je sollicitaties en verkort de tijd die nodig is om vacatures in te vullen.

Meer uit onze kennisbank



Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze maandelijkse leesvoer dump. Een nieuwsbrief met updates uit de recruitment branche! Wij delen wekelijks interessant nieuws, gastblogs, recruitmenttrends en podcasts op onze kennisbank.