Personeel werven
in de techniek

Wij helpen jou met het aantrekken van technisch talent

In deze klantcase leggen we uit hoe we met Kraakman (Dé John Deere dealer van Nederland) structureel goede medewerkers werven in de technische sector en hoe jij dit ook kan doen.

Schakel direct onze hulp in

ONZE CIJFERS LIEGEN ER NIET OM

\ 130

Sollicitaties... and counting

\\ 46

Technisch onderlegde medewerkers aangenomen

\\\ €1500,-

Gemiddelde cost per hire

Jouw doelgroep echt kennen

Onze dienstverlening begint altijd met het maken van een Employer Value Proposition (EVP), waarbij we huidige medewerkers interviewen om jouw organisatie echt te leren kennen. Deze persoonlijke aanpak in combinatie met arbeidsmarktdata die we inkopen, zorgt voor een gedegen basis. Hier rollen concrete persona's uit. Wanneer je precies weet wie je doelgroep is, weet je ook precies waar je aanwezig moet zijn en wat je moet communiceren.

 

Doelgroep Techniek

 

Jouw doelgroep echt bereiken

Persoonlijke content: In onze campagnes ontwikkelen we verschillende content voor verschillende persona's, zodat iedereen zich kan identificeren met de vacature.

Persoonlijke targeting: Elke doelgroep wordt aangesproken op het kanaal waar deze aanwezig is, met de boodschap die hij of zij belangrijk vindt in een nieuwe baan. Deze doelgroep bereiken we meerdere keren met telkens een nieuwe boodschap. 

Geo-locatie targeting: Wij bereiken de doelgroep op de locatie waar deze aanwezig is. Zoek jij studenten van de technische opleiding? Dan komen jouw advertenties voorbij op de telefoons van deze studenten. Wil je elke monteur in je regio bereiken, dat kan!

play_circle_filled

Employer Brand | Vrouwen in de Techniek

Techniek is voor iedereen. Samen met Kraakman omarmen we diversiteit en geloven we dat vrouwen net zoveel te bieden hebben. Daarom hebben we een imago campagne geproduceerd gericht op meer vrouwen in de techniek

play_circle_filled

Vacature video | Zij-instromer

Moeilijk aan om aan technisch talent te komen? Samen met Kraakman hebben we een zij-instroom campagne gecreerd waarbij we op andere branches gefocust hebben om daar te laten zien dat sleutelen aan een John Deere ook een mogelijkheid is.

play_circle_filled

Social Media | Short ads

Voor Kraakman hebben we een vacaturevideo geproduceerd. Door de huidige monteurs aan het woord te laten, bieden we potentiële sollicitanten een gedetailleerder inzicht in zowel de functie als Kraakman als werkgever.

play_circle_filled

Vacature video | Magazijnmedewerker

Aan de slag als magazijnmedewerker bij Kraakman. Om meer beeld te geven bij de vacature hebben we deze vacaturevideo ontwikkeld. Binnen no-time hebben we de vacature weten te vervullen

play_circle_filled

Employer Brand | Short ads

Om monteurs kennis te laten maken met Kraakman hebben we meerdere video advertenties gemaakt die je meenemen in het werken bij Kraakman. Ze worden gebruikt voor YouTube, Facebook & Instagram

Op maat gemaakte vacaturepagina’s

Veel kandidaten haken af op lange sollicitatieformulieren of websites met te veel informatie. Ook dit doen wij anders. Wij leiden de potentiele kandidaten door naar een aparte landingspagina ingericht op de communicatiestijl van de doelgroep. Deze pagina's verhogen de kans op een succesvolle sollicitatie tot wel 78%!

Met de inzichten die wij hebben verkregen uit onze ervaringen in de technische branche weten we precies waar potentiële sollicitanten kijken, hoelang ze kijken en welke informatie ze graag lezen voordat ze zichzelf aanmelden. Deze opgedane data blijven we altijd doortesten en de resultaten liegen er dan ook niet om!

Deze bedrijven in de technische sector gingen je voor

arrow_back
arrow_forward

Klantreview

WeAchieve is betrokken als strategisch recruitment business partner bij de transitie van Kraakman naar één landelijke organisatie. 

Samen met onze HR-manager heeft WeAchieve een meerjarig strategisch recruitmentplan opgesteld met diverse onderwerpen als het bouwen van een recruitmentafdeling met recruitment professionals, werkenbij website, employer branding, creatieve vacaturecampagnes en een ATS systeem, verder is er nog ondersteuning geweest bij een onboardings app. De eerste stap, dat was mij aannemen. WeAchieve heeft mij geworven voor Kraakman en samen met WeAchieve hebben we alle bovenstaande onderwerpen opgezet. Een mooie driehoeksverhouding! Momenteel werven we wekelijks accountmanagers, monteurs, BBL-studenten, magazijnmedewerkers, noem het maar op. 

Heel gaaf wat ze bij WeAchieve allemaal kunnen en blij hier bij betrokken te zijn.

 

- Jon, Corporate Recruiter Kraakman

VRIJBLIJVEND ADVIES OP JOUW RECRUITMENT UITDAGING

  • Ga het gesprek met ons aan en ontvang een Recruitment Quickscan (t.w.v. €2500,-) op jouw proces.

  • Wij sturen naar afloop van het gesprek een advies rapport over jouw doelgroep en beste wervingsmethode

  • Het gesprek duurt ongeveer 30 minuten. 

  • Er zijn geen verplichtingen. 

Plan een adviesgesprek Eerst even bellen?

OVER WEACHIEVE

Wij helpen organisaties met het aantrekken van personeel door middel van creatieve recruitment marketing campagnes. Recruitment kan en moet anders. Mensen die immers gelukkig zijn in hun werk, maken jouw organisatie succesvoller.

Met behulp van onze campagnes bereiken we de mensen die echt bij jouw organisatie passen en graag voor jou willen werken. We schieten niet met hagel, maar gebruiken onze data om de juiste doelgroep aan te spreken met jouw unieke werkgeversboodschap.

Onze boodschap? Start met werven als een marketeer. Versterk je bedrijfsimago, vergroot het aantal kwalitatief goede kandidaten, verbeter de kwaliteit van je sollicitaties en verkort de tijd die nodig is om vacatures in te vullen. Met onze aanpak vinden we voor jou de juiste kandidaat. Zelfs bij de meest lastige vacatures.

Plan een gratis creatieve sessie


play_circle_filled